سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر کس به دانش خویش عمل کند، به مطلوب و مقصود اخرویش برسد . [امام علی علیه السلام]

خاطرات یک زندگی

به نام خدا

سلام به خدای عزیزم و به دوستان خوبم

"اگر نمی توانی همچون هزاردستان آواز سر دهی،پنجره باش.ببین و سکوت کن "

شاید معنای این جمله این باشد:

اگه دیدی کسی غیبت میکنه،سکوت کن.اگه دیدی کسی بد حجاب(این روزا با بی حجابی فرقی نداره)هست،سکوت کن.اگه دیدی با انواع واقسام دروغ زندگیشو میگذرونه،سکوت کن.اگه دیدی ریاکارترین افراد، متشخص ترین افرادند،سکوت کن.اگه دیدی کسی که تا چند سال پیش با هم دوست بودین و با هم درس می خوندین ،حالا معتاده و چندین ماهه که کسی ازش خبری نداره،سکوت کن.اگه دیدی پسر بچه 12 ساله ای در روز روشن مقابل چشمات خودفروشی میکنه،سکوت کن.اگه دیدی زنی به دلایل بحق یا ناحق به بیراهه میره ، سکوت کن.اگه دیدی تا حالا برای فرار از مشکلاتی که خودش نقشی در ایجاد اونها نداشته چندین بار خودکشی کرده، سکوت کن.اگه دیدی عقایدی رو که با تمام وجود قبول داری به سخره میگیرن، سکوت کن.اگه دیدی خرافات و تعصبات ونادانی جای تدبیر وتعقل و اندیشه رو گرفته، سکوت کن.اگه دیدی به دلیل عقاید باطل و بی ارزش نمی تونه ازدواج کنه، سکوت کن.اگه دیدی بی برنامگی و بی نظمی در کشورت بیداد میکنه، سکوت کن. اگه دیدی بی فرهنگی رو با آب طلا به تو عرضه میکنن ، سکوت کن.اگه دیدی کشورت با وجود داشتن بهترین منابع طبیعی، جزء عقب افتاده ترین کشورهاست، سکوت کن.اگه دیدی کشورت با وجود داشتن برجسته ترین افراد، جزءمقلدترین کشورهاست ،سکوت کن.اگه دیدی کسانی که با تمام وجود برای این مرزو بوم زحمت می کشن،فحش خورترین افرادن،سکوت کن.اگه دیدی در این کره چندین میلیارد نفری ،313 نفر خالص خالص نیستند،سکوت کن.اگه دیدی ایمان و شرف و حیای تو رو با زرق و برق ترین چیزها میگیرن ، سکوت کن.اگه دیدی حیران و سرگردانه و نمیتونه راه رو از چاه تشخیص بده ،سکوت کن.اگه دیدی تو قفس خاکیت داری میپوسی ،حرکتی نکن و سکوت کن.بذار برات خلاصه کنم.اگه هر چی دیدی ،سکوت کن.

خدای عزیزم! دیدن دردها هنره ، ولی هنرمند کسیه که برای این دردها درمان داشته باشه.

خدایا ! سکوت ، این دردناکترین مخلوقت را از این مخلوقات دو پایت بستان و در عوض ،چنان هنرمندی به آنها عطا کن تا عالم را به واسطه آن محو هنرمندی خود کنند تا شاید به جایگاه از دست رفته خود بازگردد.




مهمان خدا ::: دوشنبه 85/7/17::: ساعت 10:40 عصر

به نام خدا

سلام به خدای عزیزم و به دوستان خوبم

عزیزان زیادی دارم.کسانی که حتی ممکنه یک با در طول عمرم اونها رو دیده باشم. ولی چهرشون و حرفاشون تا ابد یادمه.یکی از اونها یک خانم مسنی بود که چند هفته پیش دیدمش. به قدری جذاب صحبت می کرد که اصلا دوست نداشتم ازش جدا بشم.از انرژی هسته ای گرفته تااااااا دکتر تغذیه.در همون چند دقیقه ای که توی اتوبوس کنارش نشسته بودم،چیزای زیادی ازش یاد گرفتم.مهم ترین چیزایی که ازش یاد گرفتم این که اگه هر کسی در هر سنی که هست مطابق با سنش رفتار کنه چقدر قابل تحمله و این که در هر سنی که هستم توانایی هامو بالا ببرم تا بتونم نیاز افراد مختلفی که باهاشون سروکار دارم و در سن های مختلفی هستند رو درک کنم و این که چقدر باید در جوانی تلاش کنم، در این سنینی که حساسیت اون رو با تمام وجودم درک می کنم،به گونه ای که وقتی پیر شدم حرفی برای گفتن داشته باشم ولی نه حرف از پشیمانی و غم از دست دادن فرصت های تکرار نشدنی.برای این خانم مسن دعا می کنم هر کجا که هست،سر بلند و پیروز باشه.

و اما یکی از عزیزانم که نه یک بار،بلکه بارها او را دیدم و باز هم او را خواهم دید، ولی قدر بودن با او را ندانستم.قدر لحظاتی که با او بودم را درک نکردم.آری رفت.او که دوران کودکیم را،ساعات نوجوانیم را با او گذراندم،رفت. از من دور نشده است ولی رفت. باز هم او را خواهم دید ولی رفت.دیگر هرگز نمی توانم آن چنان که با او بودم ،با او باشم. هرگز نخواهم توانست آن لحظات را تکرار کنم. آه ... عزیزم... همان گونه که تو در کنار عزیزت دوران جدیدی را آغاز کرده ای ، من هم باید با نبودن تو دوران جدیدی را آغاز کنم.از خداوند منان می خواهم تا در این دوران جدیدی که برای من وتو ایجاد شده و روابط نویی برایمان در پی خواهد داشت ،بتوانیم از ثانیه ثانیه لحظاتش بهره بریم برای انجام وظایفمان در این دوران. ای خدای خوبم ! کمک کن تا در این دوران جدید، بتوانیم بی هیچ چشم داشتی به هم محبت کنیم و نه مانند گذشته فرصت ها را از دست دهیم.




مهمان خدا ::: شنبه 85/7/1::: ساعت 8:29 عصر

 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 3


بازدید دیروز: 3


کل بازدید :24966
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
مهمان خدا
می خوام خاطرات زندگیمو براتون بگم
 
 
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<